دوره کامل آموزش شمع سازی حرفه ای

دوره کامل آموزش شمع سازی حرفه ای

انسان ها در گذشته به دلیل نبودن برق در تاریکی از شمع برای روشنایی استفاده می کردند. آنان شمع را در چربی حیوانی آغشته می کردند و از آن برای نورپردازی و تزئین استفاده می کردند. همچنین تولید این شمع های اولیه به قدری دشوار بود که فقط برای مراسم رسمی خاصی مورد استفاده قرار می گرفتند. در ادامه به انواع شمع و آموزش شمع سازی در خانه  و صفرتا صد ان نیز خواهیم پرداخت.

انواع مختلف شمع

شمع های مختلفی برای نیازها و کاربردهای مختلف در بازار برای خرید وجود دارد و همچنین می توانید انواع انها را نیز در خانه بسازید. شما فقط از شمع برای روشنایی یا گرمایش استفاده نمی کنید. شمع همچنین برای تزئین و درمان استفاده می شود. تنوع کاربردهای شمع منجر به تولید انواع شمع شده است. شمع ها در بازار امروز بیشتر در دسته های زیر استفاده می شوند:

آموزش شمع سازی در خانه
آموزش شمع سازی در خانه

شمع کلاسیک یا معمولی

شمع کلاسیک ساده ترین نوع شمع است که می توانید در اکثر فروشگاه ها و خانه ها پیدا کنید. این شمع را می توان ساده ترین شمع نامید. این شمع در مدل کلاسیک از پارافین معمولی و پنبه یا کتان استفاده می کند. به دلیل سادگی، این شمع ها معمولا برای استفاده روزمره استفاده می شوند. اما با توجه به گسترش استفاده از شمع کلاسیک در دکوراسیون، طراحی این مدل ها نیز به روز و پرطرفدار شده است. امروزه می توانید مدل های کلاسیک شمع را در مدل های سیلندر، مارپیچ و مخروطی پیدا کنید. در مدل کلاسیک شمع، مدل‌های استوانه‌ای در رنگ‌ها و اندازه‌های زیادی وجود دارند.چ

گرم کننده شمع

این مدل شمع همان طور که از نامش پیداست بیشتر برای غذا یا گرمایش محیط استفاده می شود. این شمع را نیز می توان با رایحه های مختلف ساخت. این باعث می شود این مدل شمع برای ایجاد یک میز رمانتیک یا فضایی رمانتیک استفاده شود. عموماً در ارتفاعات کوچک و در ظروف پلاستیکی یا آلومینیومی موجود هستند.

شمع روی آب

شمع
شمع

ممکن است در استفاده از این مدل شمع با مشکل مواجه شوید. شمع در اب متداول ترین تزئینات شمع است. آموزش شمع سازی در خانه، شمع روی آب از پارافین و موادی ساخته شده است که روی آب شناور هستند. اکثر مردم از این الگوی شمع برای تزئین میز، سفره عقد و مهمانی استفاده می کنند زیرا زیبایی میز را دو چندان میکند. این همچنین می توانید، این مدل شمع را در گلدان های کریستالی قرار دهید و اطراف آن را گل اضافه کنید تا زیبایی میزها و مهمانی ها بیش تر شود.

شمع مدل عطری

رایحه ها با استفاده از رایحه های شمع، محیط شما را دلپذیرتر می کنند. وقتی شمع عطری را باز می کنید، احساس بهتری نسبت به استفاده از روشنایی و سبکی شمع با عطرهای منتشر شده توسط شمع دارید. عطر شمع در تغییر روحیه شما بسیار موثر است. باید از رایحه ای استفاده کنید که با فضا هماهنگ باشد. همچنین، استفاده از رایحه‌ای که با خلق و خوی شما همخوانی ندارد، ممکن است کارایی خوبی نداشته باشد. از جمله فضاهایی که از این مدل شمع استفاده می شود می توان به پذیرایی، اتاق خواب، اتاق غذاخوری و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

قیمت شمع بابونه
قیمت شمع بابونه

دلایل محبوبیت آموزش شمع سازی در خانه

هنر ساخت شمع امروزه گسترش یافته و در حال رقابت با سایر صنایع دستی است که یکی از دلایل محبوبیت آن کاربردی بودن ساخت شمع در کنار زیبایی آن است. اگرچه امروزه شمع منبع اصلی نور برای مردم نیست، اما محبوبیت و مصرف آن ها افزایش یافته است.

کسب و کار خانگی

آموزش شمع سازی در خانه، با ایجاد شمع، جدا از ایجاد فضایی آرام، مهم ترین چیز در ساخت شمع این است که شما می توانید با هزینه بسیار کم، خیلی راحت و سریع یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنید و اگر علاقه مند هستید

حتما بخوانید  معرفی و خرید شمع وارمر

آموزش شمع سازی در خانه

انواع مختلفی از شمع وجود دارد که می توانید درست کنید شمع های حرفه ای تر، مانند پاروهای DIY و شمع های شناور هستند.

آموزش شمع سازی درخانه
آموزش شمع سازی درخانه

برای شروع آموزش صفر تا صد شمع سازی به برخی ابزارها و تجهیزات نیاز دارید

1.موم

بیشتر موم هایی که برای آموزش صفر تا صد شمع سازی خریداری می کنید به صورت گلوله هستند که کار با آن را آسان تر و سریع تر ذوب می کند. اگر موم به صورت تکه‌ای دارید، از یک چاقوی تیز برای شکستن آن به قطعات کوچک‌تر استفاده کنید.

2. فتیله شمع

ضخامت نامناسب فتیله می تواند شمع شما را خراب کند. نگرانی اصلی شما باید ضخامت آن باشد. برای ظرف شمع، به یک فتیله نسبتاً ضخیم نیاز دارید. از آنجایی که قطر شمع شما ممکن است چند اینچ باشد، نوار ضخیم تر بهتر است. طول فتیله آنقدر مهم نیست که می توانید به راحتی آن را کوتاه کنید.

3. ظرف ذوب موم

در صورت تمایل می توانید از ظرف مخصوص شمع استفاده کنید. همچنین می توانید شیشه موم را در آب جوش حل کنید. نیازی نیست به دنبال بهترین ظرف بروید.

4. ظرف شمع

انواع ظروف شیشه ای و مواد مقاوم در برابر حرارت را می توان به عنوان ظروف شمع استفاده کرد. می توانید شیشه های طرح دار مختلف بخرید یا از شیشه های خالی مربا یا خردل استفاده کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

5. دماسنج مناسب

شما می توانید به سرعت دمای موم را با دماسنج اندازه گیری کنید. هنگام خرید موم، به ویژه موم ساخته شده برای شمع، به دستورالعمل های نوشته شده توجه کنید. این دستورالعمل ها شامل دمای مناسب برای افزودن عطر، زمان ریختن آن در بطری و موارد دیگر است

6. قاشق چوبی

خرید شمع لیا دختر چنگنواز
خرید شمع لیا دختر چنگنواز

خرید وسایل شمع سازی

بزرگترین اشتباهی که در عادات کاری شمع سازان مبتدی می بینم این است که؛. این بدان معنی است که آن ها شروع به خرید لوازم شمع به صورت عمده می کنند، به این امید که فوراً شمع عالی را در عرض چند روز بسازند. اما به زودی متوجه می شوند که همه چیز آن طور که انتظار می رود نیست. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مقدار کمی از لوازم را فقط برای آزمایش بخرید.

منظورم از “مقدار کم” این است: مقدار موم خریداری شده باید بین 0.5 تا 2 کیلوگرم باشد. نیم کیلوگرم موم بسته به اندازه شیشه شما برای ساختن حداقل یک یا دو شمع کافی است. بسیاری از فروشندگان نیز موم را بسته بندی می کنند. این بسته بندی ها معمولا حاوی نیم کیلو موم های مختلف است. تقریباً هر فروشگاهی که دیدم یک بسته 5 یا 10 تایی دارد. همه فروشندگان حداقل 28 گرم اسانس را ارائه می دهند. البته عجله نکنید و ۲۲۵ گرم اسانس سیب یا عطرهای پرطرفدارتر بخرید. این اسانس ها به طور شگفت انگیزی با بسیاری از مسائلی که ممکن است با آن مواجه شوید مرتبط هستند.

شمع موم عسل
شمع موم عسل

مراحل آموزش صفر تا صد شمع سازی

1. محیط کار را آماده کنید

اغلب اوقات، کار با موم، یک محیط آشفته ایجاد می کند. به خصوص وقتی موم ذوب می شود، قطرات همه جا می روند و اطراف شما را به هم می ریزند تا زمانی که موم خشک و تمیز شود. برای جلوگیری از این اتفاق و تعیین محل قرار دادن دماسنج، قاشق های چوبی و سایر ظروف، چند تکه کاغذ یا دستمال کاغذی را در اطراف محل کار خود قرار دهید و سایر ظروف خود را آماده کنید. پس از شروع، روند کمی سریعتر از آنچه فکر می کنید انجام می شود.

حتما بخوانید  آشنایی با کارهای پردرآمد برای زنان خانه دار با سرمایه کم

2.  اماده کردن موم

با کاسه یا ظرف مخصوص و آب جوش، موم را حل کنید. برای استفاده در قابلمه و آب در حال جوش، به اندازه کافی آب در قابلمه زیرین ریخته و مقداری موم در کاسه های رویی و کوچک بریزید. تماشای ذوب موم بسیار سرگرم کننده است.

موم را مخلوط کرده و با چنگال یا قاشق چوبی به قطعات بزرگ تقسیم کنید. فقط 10-15 دقیقه طول می کشد تا موم حل شود. به دمای موم توجه کنید. این دما معمولاً باید حدود 76 درجه فارنهایت (160 تا 170 درجه فارنهایت) باشد. اگر گرمتر از آن است، حتما آن را از روی حرارت بردارید.

3. اسانس اضافه کنید

آموزش صفر تا صد شمع سازی، پس از حل شدن کامل موم، اسانس های مورد نظر را اضافه کنید. هر موم متفاوت است و هر موم به مقدار متفاوتی از اسانس معطر نیاز دارد. بنابراین، اگر به طور خاص موم شمع خریداری کرده اید، دستورالعمل های همراه آن را دنبال کنید. اگر مومی خریداری می کنید که فقط برای شمع نیست، می توانید 1 اونس (28 گرم) اسانس معطر را به هر (453 گرم) اسانس عطر موم اضافه کنید. عطر را در ظرف موم بریزید و حدود 30 ثانیه مخلوط کنید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخش می شود.

4. ریختن موم در شیشه

پس از افزودن اسانس، اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. دمای ایده آل برای ریختن موم در شیشه حدود 54.5 تا 60 درجه سانتی گراد است. در این دما شمع بهتر تشکیل می شود. توجه داشته باشید که تنها چند دقیقه طول می کشد تا موم به این دما برسد. پس حواستان به دماسنج باشد. بعد از خنک شدن موم در ظرفی بریزید.

5. یک فتیله در وسط شمع قرار دهید

یکی از مراحل مهم در آموزش شمع سازی این است که فتیله را در مرکز ظرف ثابت کنید. موم ممکن است کمی در مایع تکان بخورد. فتیله ای که خارج از مرکز شمع قرار می گیرد در آینده به خوبی نمی سوزد. بنابراین برای این کار کافی است یک کاسه یا خودکار بالای ظرف قرار دهید و روی فتیله را بپوشانید. سپس فتیله باید چند ساعت در جای خود باقی بماند.

6. اجازه دهید شمع خنک شود

با سرد شدن موم، ممکن است سوراخ هایی در مرکز شمع ایجاد شود. بنابراین بهتر است در ظرف اول مقداری موم نگهداری کنید تا این سوراخ پر شود. شما باید آن را حداقل برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. موم زمان زیادی طول می کشد تا کاملاً جا بیفتد و خواهید دید که چقدر برای پر کردن سوراخ مورد نیاز است. البته زیاد موم اضافه نکنید. زیرا ممکن است سوراخ دیگری ایجاد کنید.

7. فتیله را برش دهید

باید طول فتیله را تغییر دهید. یک فتیله بیش از حد طولانی می تواند باعث سوختگی جدی شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید طول ان را کوتاه کنید.

8. محیط را تمیز کنید

ممکن است سوال پیش بیایدکه چگونه قطره های موم را تمیز کنید. بهترین راه برای تمیز کردن قطرات موم این است که آن ها را در حالی که هنوز مایع هستند با دستمال کاغذی پاک کنید.

خرید شمع موم عسل
خرید شمع موم عسل

خلاصه آموزش صفر تا صد شمع سازی

آموزش شمع سازی در خانه یک هنر آسان و جذاب است که طرفداران زیادی دارد و به دلیل اینکه نیاز به هزینه زیادی ندارد گزینه مناسبی برای مشاغل خانگی است. در دنیای امروز شمع ها همه کاره هستند و به عنوان منابع نور و تزئینات استفاده می شوند. برای تهیه تمام شمع به لوازمی مانند موم، یک فتیله و یک ظرف قالب نیاز دارید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *