همه چیزهایی که باید درباره شمع آرایی مجالس عروسی بدانید

از زمانی که ما افزونه رو مصب کردیم مشتریان نمیتونن ثبت سفارش کنند

روشنایی و گرمای روح نواز شمع‌ها در هر فضایی که باشند حس رویایی و رمانتیکی را بوجود خواهند آورد. به همین دلیل امروزه استفاده از شمع در مراسمات و جشن‌های متعددی مانند عروسی، تولد، عزا، نامزدی، عقد و… استفاده می‌کنند.

شمع آرایی در محل برگزاری عروسی علاوه بر ایجاد فضای عاشقانه و آرام بخش در گرما بخشی به محیط نیز تاثیر بسزایی دارد. برای شمع آرایی ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه، سبک و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید محل برگزاری عروسی خود را به وسیله شمع‌ها تزیین کنید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شمع آرایی تا ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

منظور از شمع آرایی مجالس عروسی چیست؟

اگر محلی به وسیله‌ی شمع تزیین و دیزاین شود به این عمل شمع آرایی گفته می‌شود. در حال حاضر شمع آرایی یک هنر به شمار می‌رود و برای یادگیری آن دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود. از قدیم تا به امروز استفاده از شمع آرایی  در  مراسم‌های مختلفی از قبیل عزا، عروسی، تولد و… یکی از مرسومات بوده است.  شمع نماد گرما و روشنایی است و به همین علت استفاده از شمع در همه‌ی آیین‌ها و مراسمات جایگاه خاصی دارد. به طور معمول شمع‌ها در سایزها، رنگ‌ها، طرح‌ها، شکل‌های متفاوتی تولید و روانه بازار می‌شوند. نکته قابل توجه این است که شویه‌ی چیدن آن‌ها و برقرای تناسب بین شمع و نوع مراسم به هنر شمع آرایی نیاز دارد. هر مراسمی شمع‌آرایی مختص خود را دارد به طوری که شمع‌ آرایی جشن تولد و عروسی نسبت به شمع آرایی مراسم عزا متفاوت است. به عنوان مثال در مجالس عروس از شمع‌های گلدار، رنگارنگ، اکلیلی استفاده می‌کنند و در مقابل در مجالس عزا شمع‌های سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه شمع آرایی جشن‌های تولد و عروسی‌‌ و… توسط تشریفات  مجالس که تخصص و دانش کافی دارند صورت می‌گیرد.

منظور از شمع آرایی مجالس عروسی چیست؟
منظور از شمع آرایی مجالس عروسی چیست؟

اهمیت شمع آرایی در مراسم عروسی

یکی از دغدغه‌های جوانان در آستانه ازدواج، خاص و زیبا  برگزار شدن مراسم عروسی است. به همین دلیل دیزاین محل برگزاری مراسم و تزیینات از مواردی هستند که می‌توانند سبب شیک‌تر و زیباتر شدن مراسم عروسی شوند.  انجام اصولی و درست شمع آرایی می‌تواند به راحتی پاسخگوی دغدغه‌ی جوانان باشد. در میان همه‌ی مواردی که در تزیینات عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد شمع مهم‌ترین آن‌ها است. به طور معمول  شمع آرایی جشن‌های عروسی توسط تشریفات مراسم صورت می‌گیرد و آن‌ها بر اساس تجربه و تخصص خود محل ورود و جایگاه عروس و داماد، میز پذیرایی و سایر بخش‌ها را شمع آرایی می‌کنند. همچنین شما می‌توانید با مشاهده‌ی منو از میان انواع سبک‌ها و مدل‌های شمع آرایی مجالس عروسی یکی را برگزینید تا گروه تشریفات مجالس مطابق سلیقه شما اقدامات لازم را انجام دهند. به عنوان مثال افزودن شمع به تزیینات سفره عقد می‌تواند به آن جذابیت و درخشندگی خاصی ببخشد و تا سفره عقد رمانتیک و عاشقانه به نظر برسد. همچنین قرار دادن شمعدان‌های لوکس و لاکچری  با شمع‌های مختلفی همچون شمع استوانه‌ای، شمع معطر، شمع قلمی نوک تیز و… بر روی میزهای پذیرایی مهمانان باعث لذت‌بخش‌تر شدن صرف غذا می‌شود. 

اهمیت شمع آرایی در مراسم عروسی
اهمیت شمع آرایی در مراسم عروسی

اهمیت استفاده از شمع با کیفیت در شمع آرایی مجالس عروسی

از جمله عواملی که نشان‌دهنده‌ی کیفیت شمع است می‌توان به ساعت سوخت بالا و بدون دود و اشک بودن آن اشاره کرد. اگر در عروسی یا هر مراسم دیگری شرکت کردید و دیدید که شمع‌ها پس از مدت زمان کوتاهی و با دود و اشک زیاد آب می‌شوند بدانید که شمع‌های بکار رفته در تزئینات بی کیفیت و ارزان هستند.

حتما بخوانید  شمع وارمر و کاربردهای آن

به عنوان مثال شمع قلمی 20 سانتی‌متری مرغوب بدون اشک و دود در مدت 5 الی 6 ساعت می‌سوزد در حالی که این تایم برای سوختن شمع‌های 30 سانتی‌متری 7 الی 8 ساعت است. همچنین سوختن یک شمع استوانه‌ای با کیفیت 20 سانتی‌متری می‌تواند چیزی حدود یک هفته طول بکشد. شمع‌های شات لیوانی  15 ساعت و شمع‌های رو آبی مدرن هم 5 ساعت طول می‌کشد تا بسوزند.

اهمیت استفاده از شمع با کیفیت در شمع آرایی مجالس عروسی
اهمیت استفاده از شمع با کیفیت در شمع آرایی مجالس عروسی

هزینه شمع آرایی مجالس

هزینه‌ی شمع آرایی مجالس عروسی به عوامل مختلفی همچون تعداد، اندازه، رنگ، جنس و مدل شمع‌های استفاده شده در شمع آرایی بستگی دارد. در واقع شمع آرایی مجالس عروسی برای عروس و داماد هزینه‌ی زیادی نخواهد داشت و سبب می‌شود تا فضای عروسی بسیار عاشقانه و رمانتیک به نظر برسد و زیبایی عکس‌ها و فیلم عروسی شما را چندین برابر کند. به طور معمول شمع آرایی مجالس عروسی با استفاده از گل‌های طبیعی انجام می‌شود شما می‌توانید برای کاهش هزینه شمع آرایی تعداد گل‌های طبیعی را کمتر کنید و به جای آن از گل‌های مصنوعی استفاده نمایید و حتی می‌توانید برخی بخش‌ها را حذف کنید تا کمی از هزینه‌های شمع‌آرایی را کاهش دهید. یکی دیگر از شیوه‌های کاهش هزینه‌های شمع آرایی مجالس عروسی این است که خودتان این مسئولیت را بر عهده بگیرید و شمع آرایی عروسی را انجام دهید. در ضمن در منوی تشریفات مراسمات انواع ارزان شمع آرایی نیز قرار گرفته تا افرادی که نمی‌توانند هزینه زیادی پرداخت کنند بتوانند از آن بهره ببرند.

نکات مهم شمع آرایی در مجالس عروسی

شمع‌ آرایی به منظور زیبا‌تر شدن مراسم عروسی صورت می‌گیرد پس باید در اجرای صحیح و اصولی آن نهایت دقت را داشته باشید تا شمع‌ آرایی عروسی به بهترین شکل انجام شود. از جمله نکاتی که باید در شمع آرایی مجالس عروسی به آن توجه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیش از شمع‌ آرایی مراسم‌های عروسی باید برای بخش‌های داخلی و بیرونی مکان برگزاری عروسی ایده و طرح اولیه‌ در نظر گرفته شود و همه‌ی بخش‌ها با توجه به آن طرح پیش برود.

در طرح اولیه و قبل از شمع‌ آرایی مجلس عروسی میزان نورپردازی، بخش‌های گوناگون و نوع شمع‌های استفاده شده برای هر بخش مشخص شوند.

انتخاب مناسب‌ترین مکان برای قرارگیری شمع‌ها از مهم‌ترین نکات شمع‌آرایی عروسی محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای شمع‌ها از انواع فانوس‌ها، جاشمعی‌های شیشه‌ای و شمعدان‌های زیبا و شیک استفاده کنید.

در شمع آرایی باید رنگ شمع را متناسب با مجالس و مراسمات انتخاب کنید و به طور معمول برای عروسی‌ها شمع‌های سفید که نماد شادی و هیجان هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی شما می‌توانید از رنگ‌های دیگری همچون قرمز که نماد علاقه و عشق است نیز استفاده کنید.

قرارگیری گل‌های پرپر شده و شمع‌ها در کنار هم فضایی کاملا عاشقانه و رمانتیک را به ارمغان می‌آورد. در نتیجه سعی کنید در شمع آرایی مجالس عروسی از گلبرگ‌های پرپر شده نیز بهره ببرید.

حتما بخوانید  آشنایی با کارهای پردرآمد برای زنان خانه دار با سرمایه کم
نکات مهم شمع آرایی در مجالس عروسی
نکات مهم شمع آرایی در مجالس عروسی

همچنین برای اینکه به میزها زیبایی خاصی ببخشید بر روی میز مهمانان به تعداد 3 عدد یا بیشتر شمع قرار دهید.

استفاده از شمع‌ قلمی بلند می‌تواند ظاهری خاص و جذاب در میزهای شام بوجود بیاورد. در شهر تهران برای زیبایی بیشتر فضای عروسی اغلب از این شیوه استفاده می‌کنند.

شما با انتخاب رنگ‌های ملایمی همچون یاسی، گل بهی، صورتی کم رنگ و… زیبایی دکور را دو چندان خواهد کرد.

در مجالس عروسی چه نوع شمعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

مجالس عروسی‌ در شکل‌های مختلفی از قبیل عروسی در محیط باز، عروسی با استایل الهام گرفته از طبیعت و… برگزار می‌شوند که هر یک از این عروسی‌ها شمع ویژه‌ی خود را دارد. در تالارهای خاص و مجلل، از شمع‌های گوناگونی همچون شمع قلمی نوک تیز، شمع‌های روآبی در ظرف‌ شیشه‌ای بلند یا بزرگ و شمع استوانه‌ای محدب و… استفاده می‌شوند. شمع‌های نام برده شده از جمله پرطرفدارترین و محبوب‌ترین دیزاین‌های مورد استفاده در شمع آرایی مجالس عروسی هستند. در حال حاضر  بیشتر فضاهای تالار مانند میز مهمانان، میز و ورودی عروس و داماد، بار شمع، جایگاه عروس و جایگاه مهمان‌ها و… با شمع‌‌های گوناگون تزئین می‌شوند.

در برخی از تالارها که کیفیت برگزاری عروسی برای آن‌ها بسیار با اهمیت است به مهمانان عروس و داماد گیفت هدیه می‌دهند. این گیفت‌ها شمع‌ شات لاکچری و خاص هستند که مراسم عروسی را به یادماندنی می‌کند.

شمع‌ها در سبک‌های مختلفی همچون بوهو، مدرن، ساده، پودری، روستیک و… استفاده می‌شوند‌. همچنین شما می‌توانید شمع‌ها را درون فانوس و بطری‌های شیشه ای قرار دهید و یا اینکه به روش جدیدی آن‌ها را داخل شمعدان‌های چند شاخه‌ی نقره‌ای و طلایی مجلل یا با قفس‌های طلایی تزئین کنید.

شما می‌توانید برای شمع آرایی مجلس عروس خود از گلبرگ‌های رنگی و شمع‌های لیوانی ساده نیز استفاده کنید و همچنین چیدن شمع‌ها به شکل قلب نیز ایده‌‌ی زیبا و جذابی است.

یکی از مدل‌های رایج شمع‌آرایی، بکارگیری شمع‌ معطر یا عودی است و این شمع‌ها افزون بر ایجاد نور، رایحه‌ی خوشایندی نیز به فضا اضافه می‌کنند.

یک استایل دیگر از شمع‌آرایی که امروزه مورد پسند بسیاری از زوجین قرار می‌گیرد استفاده از شمع‌های تزئینی با طرح‌ها و شکل‌های خاص است. این شمع‌ها در انواع گوناگونی همچون شمع‌های معطر، مجسمه‌ای و حتی شمع‌های رنگی متناسب با طرح و سبک فضا استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

تزیین و زیبایی مجالس عروسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زوجین است که سعی می‌کنند این روز خاص را با شمع‌آرایی، گل آرایی، و… به بهترین نحو ممکن برگزار کنند. شما می‌توانید با استفاده از شمع‌های لیوانی ساده، شمع قلمی نوک تیز، شمع‌های رو آبی در ظرف‌ شیشه‌ای بلند یا بزرگ و شمع استوانه‌ای محدب، شمع معطر و… زیبایی دکور و محل برگزاری عروسی را چندین برابر کنید. همچنین شمع‌ها در سبک‌های مختلفی همچون بوهو، پودری، مدرن، ساده، روستیک و… استفاده می‌شوند‌.

از جمله عواملی که نشان‌دهنده‌ی کیفیت شمع است می‌توان به ساعت سوخت بالا و بدون دود و اشک بودن آن اشاره کرد پس به این نکته بسیار توجه کنید. در آخر شما با شمع آرایی مراسم عروسی خود فضایی عاشقانه و زیبا را به ارمغان خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *