آشنایی با کارهای پردرآمد برای زنان خانه دار با سرمایه کم

آشنایی با کارهای پردرآمد برای زنان خانه دار با سرمایه کم

امروزه با توجه به اوضاع نا به سامان اقتصادی راه‌اندازی کسب و کاری با سرمایه کم، به یک رویای محال تبدیل شده است. اما شما زنان خانه‌دار می‌توانید این رویا را به یک واقعیت تبدیل کنید. برای انجام این کار فقط کافی است، بدانید چه می‌خواهید و به سمت آن حرکت کنید.

از همه مهم‌تر شما فضاهایی مانند شبکه‌های اجتماعی و مجازی را در اختیار دارید که به صورت رایگان یا با هزینه کم می‌توانید محصولات خود را معرفی و عرضه کنید. اگر شما نیز به دنبال فرصتی برای کسب درآمد و راه‌اندازی شغلی با سرمایه کم هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

شمع‌سازی در خانه

تولید شمع یک فرصت کسب و کار خلاقانه و پرکاربرد برای زنان خانه‌دار است. این شغل شامل ساخت انواع شمع با طرح، رنگ و شکل‌های مختلف می‌شود.

شما برای انجام این کار ابتدا باید در زمینه نحوه ساخت، طراحی شمع و استفاده از تجهیزات شمع‌سازی و… دانش و مهارت لازم را کسب کنید. دوره‌های آموزشی، آموزشگاه‌ها یا منابع آنلاین از جمله مواردی هستند که به آموزش شمع‌سازی می‌پردازند، شما از این طریق می‌توانید به مهارت و دانش مورد نیاز دست پیدا کنید.

پس از مرحله آموزش شمع‌سازی شما برای شروع کار شمع‌سازی به فضای بزرگی نیاز ندارید و داشتن محیطی به ابعاد ۱۲ الی ۲۰ متر برای انجام این کار کافی است. شمع‌سازی جزو کارهایی است که به سرمایه کمی نیاز دارد. پس شما تنها با ۱ الی ۱۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب کسب و کار شوید.

شمع‌سازی در خانه
شمع‌سازی در خانه

اما می‌دانید درآمدتان از این راه چقدر است؟ درآمدی که شما قرار است از شمع‌سازی دریافت کنید به عوامل مختلفی مانند نوع بازاریابی، کیفیت شمع‌ها، مقدار فروش و… بستگی دارد. می‌توان گفت به طور میانگین شما می‌توانید درآمدی بین ۲ تا ۴ میلیون کسب کنید. به طور کلی مقدار مقدار درآمدتان به میزان تلاش و زحمات شما نیز بستگی خواهد داشت.

اما شمع‌سازی در خانه مزایا و معایبی دارد، که از جمله مزایای آن می‌توان به سرمایه اولیه کم، نیاز به فضای اندک، امکان توسعه، بازار پر رونق، تنوع محصولات و… اشاره کرد. در عین حال آلودگی هوا و آسیب به سلامتی، عدم پایداری در فروش، فصلی بودن تقاضا و… نیز از معایب این شغل هستند.

حتما بخوانید  اسماج چیست و فواید آن

در نهایت شغل تولید شمع آینده‌ای پر از فرصت‌ها و مزایا را برایتان پیش رو دارد. شما می‌توانید با ارائه محصولات منحصر به فرد، استفاده از مواد ایمن و محیط زیستی، تبلیغات موثر و ارائه خدمات به مشتریان، در این صنعت موفقیت‌های شغلی و مالی به دست بیاورید.

درست کردن اسماج

درست کردن اسماج یکی از کارهایی است که زنان خانه‌دار می‌توانند با سرمایه کم آن را راه‌اندازی کنند. اسماج یا عود پیچ را جهت دور کردن پلیدی در خانه دود می کنند و با روشن کردن آن می توان بویی خوش را در فضا ایجاد کرد.

این شغل برای افرادی که به ایجاد انرژی مثبت علاقه دارند، بسیار خوب است. برای درست کردن اسماج به فضای کوچکی نیاز دارید و برای شروع این کار، محیطی به ابعاد ۱۰ متر یا یک اتاق کوچک کافی است. برای درست کردن اسماج به گیاهانی مانند مریم گلی، صنوبر گل حنا، رزماری، اسطوخودوس،  بادرنجبویه، برگ کاج سوزنی نیاز خواهید داشت.

درست کردن اسماج
درست کردن اسماج

درست کردن اسماج نیز مانند هر شغل دیگری باید شناخته شود و محصولات از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا مشتریان زیادی جذب کنید. در نهایت این کار می‌تواند پس از مدتی گسترش یابد و به یک کسب و کار پایدار و با درآمد خوب تبدیل شود.

درست کردن گیفت

امروزه در مراسم و جشن‌های عروسی، تولد و… گیفت‌ها به عنوان یادگاری و هدیه به مهمانان داده می‌شوند. زنان خانه‌دار می‌توانند با کمترین سرمایه به درست کردن شگون عروسی یا گیفت عروسی، تولد، حنابدون و… بپردازند. شما برای انجام این کار به فضای اندکی نیاز دارید و حتی می‌توانید در یک اتاق کوچک کارتان را انجام دهید. شما برای انجام این کار ابتدا باید در زمینه نحوه ساخت، طراحی گیفت و استفاده از تجهیزات گیفت‌سازی و… دانش و مهارت لازم را کسب کنید.

حتما بخوانید  خواص شمع معطر

دوره‌های آموزشی، آموزشگاه‌ها یا منابع آنلاین از جمله مواردی هستند که به درست کردن انواع مختلف گیفت می‌پردازند. شما از این طریق می‌توانید به مهارت و دانش مورد نیاز دست پیدا کنید. درست کردن گیفت به سرمایه آنچنانی نیاز ندارد و شما برای خرید ابزارهایی مانند چسب، پارچه و… به سرمایه‌ای در حدود ۲ تا ۶ میلیون نیاز دارید.

درآمد حاصل از این کار نیز به عوامل مختلفی مانند کیفیت گیفت‌ها، میزان تولید، میزان تقاضا، تنوع در طرح، مدل، رنگ و… بستگی دارد. از جمله مزایای راه‌اندازی این شغل می‌توان به قابلیت افزایش روزانه تولید گیفت، نیاز به فضای اندک، پایین بودن قیمت مواد اولیه، تنوع محصولات، عدم وجود تاریخ انقضا و… اشاره کرد.

در مقابل ایجاد مشکلات جسمی (گردن درد، سردرد و…)، وجود رقابت شدید در بازار هدف، خطر اشباع بازار، نیاز به تبلیغات و بازاریابی بالا و… از معایب این کار هستند. در آخر اگر پشتکار، تعهد به کار، بازاریابی خوب، محصولات با کیفیت با بسته بندی‌های جذاب و مدیریت و برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید این کار را به کسب و کاری پرسود و پایدار تبدیل کنید.

درست کردن گیفت
درست کردن گیفت

سخن پایانی

زنان خانه‌دار می‌توانند با سرمایه کم و در منزل کارهایی مانند شمع‌سازی، درست کردن گیفت، درست کردن اسماچ و… بپردازند. تمامی این کارها به مهارت و دانش پیچیده‌ای نیاز ندارند و شما می‌توانید به راحتی از طریق منابع آنلاین، کلاس‌های آموزشی و… به آموزش شمع‌سازی و درست کردن اسکاچ و گیفت بپردازید. برای موفقیت در این کارها شما به یک تبلیغات و بازاریابی قدرتمند در فضای مجازی و در سطح شهر یا محل زندگی خود، تنوع در محصولات، بررسی بازار، تعیین نیازهای مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت و مدیریت مناسب خلاقیت، کیفیت بالا و توجه به نیازهای مشتریان نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *