اسماج چیست و فواید آن

اسماج ترکیبی

اسماج نوعی بخور طبیعی و دست ساز است که از گیاهان دارویی و مقدس تهیه می شود. راهی برای پاک کردن انرژی بد و دعوت از انرژی مثبت است. زمانی که اسماج را میسوزانید، دود آن محیط را پاک میکند. دود ایجاد شد‌ه از سوزاندن سماج در بسیاری از فرهنگ ها و آیین ها این مراسم دود سماج جنبه معنوی و مذهبی دارد. برای آشنایی بیشتر از اسماج چیست و فواید آن و قیمت اسماج و خرید اسماج با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

اسماج چیست

در آمریکا سماج کشیدن روشی رایج در بین مردم بومی است و به آن تطهیر می گویند و در جاهای مختلف به نام های دیگری مانند لکه گیری و غیره نامیده می شود و در فرهنگ های بومی روش ها و باورهای مختلفی برای برگزاری این مراسم وجود دارد. از قدیم الایام، سماج یا مراسم سماج سوزی در برخی از نقاط جهان رایج بوده است. سوزاندن لکه در کانادا و در میان بومیان آمریکا یک روش بسیار رایج برای از بین بردن انرژی ها و باکتری های بد در محیط است. بسیاری از افراد بر این باورند که با انجام یک سری کارهای ساده می توانند انرژی را به محیط بازگردانند.
به اصطلاح، زخم ها ناپدید می شوند. درست است که بسیاری از این اعمال ریشه در خرافات دارند، اما وقتی به برخی از آن ها از جمله لکه گیری نگاه می کنیم، می بینیم که دلایل بسیار علمی پشت این موضوع نهفته است. گاهی در محیطی چنان میکروب و باکتری انباشته می شود که دائما روح و جسم انسان را بیمار می کند. اگر این محیط از باکتری ها و آلودگی ها پاک نشود، روز به روز حال انسان را بدتر می کند. سوزاندن چوب و برگ برخی از گل ها می تواند به عنوان ضد عفونی کنند‌‌ه و دارو استفاد‌ه شود.

فواید خرید اسماج

ضدعفونی کننده

بومیان دود گیاهان و گل های دارویی را مقدس می دانند و نام آن را دود مقدس گذاشته اند. این بخارات می توانند در هوا پخش شوند و محیط را تا 94 درصد عاری از هرگونه میکروب و باکتری کنند. اما قبل از تهیه اسماج و سوزاندن آن بهتر است بدانیم سماج چیست و چه خواصی دارد.

اسماج

اسماج چیست و فواید آن ، گیاهان دارویی خواص بی شماری دارند، این گیاهان می توانند به سلامت بدن کمک کرد‌ه و از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند. همانطور که در بالا ذکر شد، علاوه بر مصرف خوراکی این نوع گیاهان، می توان از آنها برای شادابی محیط و رسیدن به حس آرامش، دور از استرس و اضطراب و حتی جلوگیری از رشد باکتری ها و ضدعفونی استفاد‌ه کرد.
در واقع مجموعه ای از گیاهان معطر است که می توانند با سوزاندن و تولید دود، انرژی آزاد کرد‌ه و محیط را تمیز کنند. اموال زیادی برای جامعه ثبت شد‌ه است. در سال 2016، محققان و دانشمندان در می سی سی پی آمریکا در مطالعه ای دریافتند که می توان یک سری گیرنده در مغز با دود و دود ناشی از آن فعال کرد. این گیرنده ها می توانند به کاهش استرس، بهبود خلق و خو، کشتن باکتری ها و ایجاد آرامش و خستگی کمک کنند.

حتما بخوانید  معرفی اسماج و جا عودی

مریم گلی

مریم گلی یکی از گیاهان دارویی قدیمی از خانواده نعناع است که عطری منحصر به فرد دارد و علاوه بر خواص دارویی می تواند به عنوان خوشبو کننده محیط نیز استفاد‌ه شود. با کشیدن لکه مریم گلی به پاکسازی انرژی های منفی از خانه و افکارتان کمک می کنید و اضطراب و استرس را از بین می برید.
مریم گلی سفید احتمالا رایج ترین گیاه اسماج است. با پاکی همراه است. مطمئناً برای زمانی که نیاز به تمیز کردن فضای بزرگ دارید مفید است. با بلند شدن دود، امیال و نیات ما بالا می رود و با کائنات می آمیزد و آسمان، زمین و بشریت را به هم پیوند می دهد. پیشنهادات دود در بودیسم، آداب بومی در ایالات متحده و بسیاری از ادیان معنوی دیگر یافت می شود.
مریم گلی دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی قوی است، به این معنی که می تواند انواع عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی را از بین ببرد و به دفع حشرات کمک کند.

درمان آلرژی و حساسیت

گفته می شود سوزاندن اسماج با پاکسازی آلودگی هوا به آزادسازی یون های منفی و کاهش یون های مثبت در محیط کمک می کند و این امر باعث درمان بهتر آلرژی، آسم، برونشیت و سایر بیماری های تنفسی می شود.
فقط توجه داشته باشید که تنفس در محیطی با دود زیاداسماج ممکن است برای افراد مبتلا به آسم و بیماری های تنفسی مضر باشد. بنابراین اجازه دهید دود اطراف فروکش کند و سپس وارد آن شوید.
(هوائی که تنفس می کنیم دارای یون های مثبت و منفی است. بدن ما برای سالم تر و پرانرژی بودن به هوای با یون های منفی بیشتری نیاز دارد.)

درمان آلرژی و حساسیت

استرس و افسردگی

در طب سنتی از سوزاندن اسماج  برای رهایی از انرژی های منفی، بهبود خلق و خو، رفع خستگی و بی حالی و درمان استرس، اضطراب و افسردگی استفاد‌ه می شود.
یک پروژه تحقیقاتی در سال 2016 در دانشگاه می سی سی پی نشان داد که سوزاندن اسماج سرشار از ترکیباتی است که گیرنده های خاصی را در مغز فعال می کند. این گیرنده ها مسئول بهبود خلق و خو، کاهش استرس و حتی کاهش درد هستند

حتما بخوانید  خرید گیفت عقد و عروسی ارزان

درمان بی خوابی در شب

برخی تحقیقات نشان می دهد که سوزاندن اسماج حاوی ترکیباتی است که به بهبود استرس و اضطراب کمک می کند و می تواند به درمان بی خوابی در شب کمک کند. 

افزایش تمرکز و هوشیاری

گفته می شود سوزاندن اسماج باعث افزایش تمرکز و هوشیاری و بهبود عملکرد‌های شناختی در افراد می شود.

افزایش انرژی بدن

همانطور که گفتیم سوزاندن اسماج انرژی های منفی را از بین می برد و با کمک به رفع خستگی انرژی بدن را افزایش می دهد.

خوشبو کننده هوا

اسماج عطر بسیار قوی و خوبی دارد و سوزاندن آن می تواند به عنوان خوشبو کننده هوا عمل کرد‌ه و بوی بدن را از محیط دور کند.

طرز استفاد‌ه اسماج

برای ایجاد یک لکه خوب می توانید مواد آن را بخرید و استفاد‌ه کنید. البته در برخی از مغازه های عطاری اسماج های آماد‌ه هم وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید. 

روش تهیه اسماج چیست

می توانید برگ های گیاهانی که در اسماج رایج هستند  از جمله مریم گلی را تهیه کنید و اگر خشک باشند ممکن است کمی شکننده باشند اما اگر کمی تازه تر باشند بهتر هستند. اگر می خواهید آنها را کمی خشک کنید، یک یا دو روز آنها را زیر نور خورشید قرار دهید. سپس آنها را با نخ پشمی بلند ببندید. می‌توانید گیاهانی با برگ‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر در زیر و گیاهان کوچک‌تری مانند پوست پرتقال و دارچین را روی آن قرار دهید. هر زمان که احساس بهتری کردید و احساس نیاز کردید آن را بسوزانید.
می توانید یک تکه بخور در کنار آن قرار دهید تا هنگام سوختن بوی بهتری بگیرد. تهیه و خرید اسماج را به شما توصیه خواهیم کرد. چون هم از نظرقیمت، قیمت اسماج ارزان به صرفه است و هم به دلایلاتی که بالا ذکر کردیم.
امیدواریم مطلب مفیدی درمورد اسماج برای شما بازگو کرد‌ه باشیم.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *