شمع تراپی چیست؛ درمان بیماری با انواع شمع

شمع تراپی چیست؛ درمان بیماری با انواع شمع

آیا می‌دانید که شمع تراپی چیست و چه اهمیتی دارد؟ مطمئنا شما نیز اطلاعات چندان زیادی در رابطه با این موضوع ندارید. اما ممکن است که به علت کنجکاوی و یا هرچیز دیگری به دنبال کسب اطلاع در رابطه با موضوع شمع تراپی باشید. اگر بخواهیم نگاهی کوتاهی به مفهوم شمع تراپی داشته باشیم، بایستی بیان کنیم شمع تراپی عبارت است از شیوه‌ای برای هماهنگ‌سازی روح، جسم و ذهن انسان. در واقع، شمع تراپی یک روش درمانی طبیعی محسوب می‌شود که تاثیر بسیار زیادی روی شفای بیماران دارد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

شمع تراپی به چه معناست؟

شمع تراپی روشی است که با استفاده از آن می‌توان روح، جسم و ذهن را هم گام و هماهنگ ساخت و در پی آن بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی را درمان کرد. روش انجام این روش درمانی، در ادیان و آیین‌های مختلف متفاوت است. اما به صورت کلی، برای انجام این روش از رایحه و نور شمع استفاده می‌شود.

شمع تراپی به چه معناست؟
شمع تراپی به چه معناست؟

شمع تراپی امروزه به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی طبیعی شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که شمع خود دارای چهار عنصر آب، آتش، خاک و هوا است و انرژی بسیار زیادی در آن وجود دارد و دلیل استفاده از آن در این روش درمانی نیز به همین خاطر است. به همین خاطر، با روشن کردن شمع‌ها و کمک گرفتن از نور و گرمای آن‌ها می‌توان یک فضای بسیار ایده‌آل و مثبت و بدون هرگونه انرژی منفی را به وجود آورد.

شمع تراپی چه فوایدی دارد؟

فواید شمع تراپی چیست؟ این سوالی است که شاید با شنیدن نام آن از خود بپرسید. است. هدف کلی از انجام این روش درمانی طبیعی، پاکسازی روح و ذهن انسان است که در پی این فرایند، ایمنی بدن افزایش می‌یابد و بسیاری از بیماری‌های روح و جسم درمان می‌شوند. در ادامه می‌‌توانید با برخی از مزایای بسیار خوب شمع تراپی آشنا شوید:

شمع تراپی چه فوایدی دارد؟
شمع تراپی چه فوایدی دارد؟

دفع انرژی منفی

بی شک می‌توان گفت افراد سرزنده، شاد، مثبت اندیش و… زندگی آرام، سالم‌ و بهتری دارند. اگر دقت کرده باشید، در بخش قبلی نیز بیان کردیم که انرژی مثبت بسیار زیادی درون شمع‌ها نهفته است و با روشن کردن آن‌ها می‌توان این انرژی مثبت را آزاد کرد و آن را به فضای اطراف انتقال داد؛ بنابراین می‌توان گفت دفع انرژی منفی و ایجاد انرژی مثبت جزو یکی از بهترین فواید و مزایای شمع تراپی به حساب می‌آید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام در افکار منفی فرو می‌روید و شادی و نشاط خود را از دست داده‌اید، قطعا استفاده از این روش درمانی طبیعی می‌تواند برای شما مفید باشد.

درمان افسردگی

از دیگر فواید خوب شمع تراپی می‌توان به درمان افسردگی اشاره کرد. استفاده از شمع معطر، جزو یکی از ساده‌ترین، اثربخش‌ترین و بهترین روش‌ها برای درمان افسردگی محسوب می‌شود. برای انجام این کار تنها کافی است که یک تایم را در طول روز برای انجام شمع تراپی مشخص کنید و یک شمع معطر با رایحه‌های دارچین، لیمو و یا اسطوخودوس را روشن نمایید. این نوع از شمع‌ها، برای درمان افسردگی بسیار خوب و مناسب هستند و انتخاب ایده آلی به حساب می‌آیند.

حتما بخوانید  ایده برای کادو ولنتاین ارزان قیمت

دوری از استرس و احساسات منفی

رهایی از استرس و نگرانی، در دنیای امروزی به یکی از مشکلات اساسی افراد تبدیل شده است. استفاده از یک شمع معطر را می‌توان جزو یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای خلاص شدن از استرس و احساسات منفی دانست. با بهره‌گیری از رایحه و نور این نوع از شمع‌ها، می‌توان استرس و نگرانی را تا حدود زیادی کاهش داد.

البته بهتر است که در انتخاب شمع دقت و توجه بالایی داشته باشید و شمع‌هایی که دارای رایحه ملایم‌تری هستند را انتخاب کنید‌؛ زیرا اگر به سراغ رایحه‌های تند بروید، ممکن است که به نتیجه مطلوب نرسید و نتیجه انجام این کار کاملا معکوس شود و استرس شما را بیشتر کند.

جذب سلامتی و موفقیت

شمع تراپی جزو یکی از روش‌های درمانی معنوی نیز محسوب می‌شود. دلیل آن نیز به خاطر این است که شمع‌ها درون خود ۴ چهار عنصر هوا، خاک، آتش و آب دارند و با روشن کردن آن‌ها می‌توان انرژی نهفته‌ای که درون آن‌ها وجود دارد را آزاد کرد و این انرژی را به سمت کائنات اتقال داد. نتیجه بازتاب این انرژی موجب می‌شود تا اتفاقات مدنظر و احساسات خوب رخ دهد.

نکات مهم قبل از انجام شمع تراپی

نکات مهم قبل از انجام شمع تراپی
نکات مهم قبل از انجام شمع تراپی

اگرچه روش انجام شمع تراپی چندان سخت و دشوار نیست، اما لازم است در انجام این روش درمانی به یک سری نکات مهم دقت و توجه داشته باشید. در زیر می‌توانید با نکات مهم قبل از انجام شمع تراپی آشنا شوید:

  • برخورداری از آرامش خاطر
  • استفاده از رنگ دلخواه در تهیه‌ی شمع‌های مدنظر
  • داشتن نیت قبلی قبل از شروع شمع تراپی
  • افزایش سطح انرژی با چینش مدل شمع‌ها بر اساس، تکی، دوتایی، مربعی، مثلثی، ستاره و…
  • انتخاب یک فضای کاملا آرام و خلوت و قرار دادن شمع در مقابل خود و فکر کردن به خواسته موردنظر
  • انتخاب شمع‌هایی با سوخت طبیعی و گیاهی (شمع پیرکس و یا شمعی با عسل و موم)

روش انجام شمع تراپی

برای شمع تراپی باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا لازم است تا یک مکان آرام، دنج و راحت را برای انجام‌ شمع تراپی انتخاب کنید. توجه داشته باشید باید مکانی را انتخاب نمایید که در آن آرامش خاطر و تمرکز لازم را دارید.
  • شمع دلخواه خود را انتخاب کنید و آن را در فاصله دور‌تر از خود قرار دهید و یا آن را در مقابل سینه‌های خود نگه دارید و به شعله‌های آن تمرکز کنید.
  • بسیار مهم است که هنگام تمرکز بر شعله‌های شمع‌هایتان آرامش کامل داشته باشید و نفس عمیق بکشید.
  • اکنون لازم است تا خواسته موردنظر خود و آن چیزی را که دوست دارید را تجسم کنید.
  • در نظر داشته باشید که شمع‌های رنگی انرژی بیشتری را منتقل می‌کنند و لازم است در انجام شمع تراپی به این نکته دقت و توجه داشته باشید.
حتما بخوانید  تحویل سال کی هست و نماد سال چیست؟

وسایل موردنیاز برای شمع تراپی

وسایل موردنیاز برای شمع تراپی
وسایل موردنیاز برای شمع تراپی

همانطور که بیان کردیم روش انجام شمع تراپی بسیار راحت و آسان است و شما به مهارت خاصی نیاز ندارید. از سوی دیگر برای انجام این روش درمانی به وسایل زیادی نیز احتیاج نخواهید داشت. شما برای اینکه بتوانید این روش درمانی را انجام دهید، در مرحله اول به یک مکان ساکت و آرام نیاز دارید که در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشید

در نظر داشته باشید که منظور از انتخاب مکان مناسب این نیست که حتما یک مکان خاص را انتخاب نمایید، تنها کافی است که فضای موردنظر کاملا ساکت و آرام باشد. علاوه بر این مورد، شما به یک تشک نیز نیاز خواهید داشت.

تهیه‌ی شمع نیز از واجبات انجام شمع تراپی است که باید به آن دقت داشته باشید. لازم به ذکر است که نیازی نیست حتما شمع معطر و باکیفیت را خریداری کنید. شما با داشتن شمع موم زنبورعسل و یا شمع طبیعی دست ساز نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. در مرحله بعدی، شما به نیت قلبی و انرژی مثبت نیاز دارید تا بتوانید با نور شمع‌ها ارتباط برقرار کنید. در شمع تراپی تنها کافی است که ایمان قلبی قوی داشته باشید و به هدف خود فکر کنید و به چیز دیگری نیاز ندارید.

عوارض شمع تراپی

اگرچه شمع‌تراپی دارای مزایای متعددی است و اکثر افراد برای استفاده از فواید این روش درمانی به انجام آن می‌پردازند، اما شمع تراپی در برخی از مواقع نیز عوارض جزئی را در پی خواهد داشت. در این بخش می‌توانید با برخی از عوارض شمع تراپی آشنا شوید:

  • اگر شمع تراپی را در مکان‌هایی که فاقد تهویه هستند انجام دهید، حتما و حتما دچار سردرد و سرگیجه خواهید شد.
  • استفاده از شمع تراپی برای افرادی که دارای مشکلاتی مانند آسم، اگزما، صرع، فشارخون، پسوریازیس، تب یونجه و… هستند، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا ممکن است که این دسته از افراد به رایحه شمع‌ها حساسیت داشته باشند.

آیا شمع تراپی حقیقت دارد؟

باید بدانید که این روش درمانی کاملا حقیقت دارد و هیچ گونه موضوعی برای اثبات خرافات و یا دروغ بودن آن وجود ندارد. امروزه بسیاری از افراد جهت دفع انرژی‌های منفی و حفظ سلامتی و آرامش از این روش درمانی استفاده می‌کنند. استقبال خوب مردم از روش شمع تراپی را می‌توان بر مبنای واقعی بودن آن دانست. در یک اصطلاح کلی، شمع تراپی روشی بسیار تاثیر گذار و حقیقی است که با استفاده از آن می‌‌توانید نتایج مطلوبی را برای درمان بیماری‌های روحی و جسمی به دست آورید.

سخن پایانی

امروزه شمع تراپی به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی طبیعی شناخته می‌شود که برخی از افراد برای رهایی از مشکلات روحی و جسمی به آن روی می‌آورند. در این مقاله شما با مفهوم شمع تراپی آشنا شدید. در اینجا تلاش کردیم تا مطالبی را که برای شناخت کامل‌تر این روش درمانی لازم است بدانید را ارائه دهیم. امیدواریم از مطالعه این مطالب اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *