10 ایده برای درست کردن گیفت عروسی

10 ایده برای درست کردن گیفت عروسی

عروسی همیشه یکی از بهترین مناسباتی است که در زندگی هر کسی اتفاق می‌افتد و همه می‌خواهند آن را شاد و هیجان‌انگیز برگزار کنند. در گذشته رسم هدیه دادن عروسی در مراسم و جشن‌های عروسی وجود داشت که تقریباً یک رسم قدیمی است.

اما این موضوع در سال‌های اخیر به بخش مهمی از عروسی‌ها و مجالس عروسی تبدیل شده است. گیفت عروسی یا سوغات عروسی هدیه کوچکی است که به عنوان یادگاری برای جشن عروسی و برای تشکر از شرکت در جشن عروسی توسط عروس و داماد تهیه می‌شود. اگر شما نیز قصد دارید گیفت های بسیار زیبا درست کنید، در ادامه شما را به مطالعه ادامه مطالب دعوت می‌کنیم. در این مطالب شما را با خلاقانه‌ترین و شیک‌ترین نمونه‌های گیفت عروسی آشنا خواهیم کرد.

ایده برای درست کردن گیفت عروسی
ایده برای درست کردن گیفت عروسی

هدیه یا گیفت عروسی چیست؟

گیفت به معنای هدیه کوچک برای یادگاری است و مهم‌ترین کاربرد آن به عنوان یادگاری برای مهمانان، هدایای یادبود عروسی و نامزدی که مطابق سلیقه و نظر عروس و داماد تزیین شده است. شما می‌توانید گیفت عروسی را به صورت آماده یا سفارشی خریداری کنید. هدیه یا گیفت در بسیاری از مراسم‌ها مانند عروسی، نامزدی، عقد و تولد و غیره بسته به تعداد خانواده‌هایی که دعوت می‌کنید، استفاده می‌شود.

در گذشته هدایای نامزدی به صورت سنتی و نسبتا ساده به میهمانان داده می‌شد، اما با پیشرفت زمان و پیشرفت مد و تجمل گرایی، این کادو به ظاهری زیبا و خاص تبدیل شده است. برخی از عروس و دامادها در انتخاب این گیفت بسیار حساس هستند و بی‌نقص بودن آن یکی از اولویت‌های اصلی برای آن‌ها است. از تزیینات خلاقانه می‌توان در تهیه گیفت عروسی استفاده کرد، به عنوان مثال استفاده خلاقانه از نام عروس و داماد یا تاریخ عروسی و همچنین با توجه به فصول مختلف می‌توان آن‌ها را طرح‌های شیک و مناسبی در نظر گرفت.

هدیه یا گیفت عروسی چیست؟
هدیه یا گیفت عروسی چیست؟

معرفی ۱۰ ایده برای درست کردن گیفت عروسی

یک هدیه عروسی خلاقانه و زیبا می‌تواند مهمانان شما را خوشحال کند و همچنین باعث شود که این هدیه را برای همیشه به یادگار نگه دارند. اکثر زوج‌ها به دنبال یک سوغات یا هدیه عروسی خلاقانه هستند که ساده، شیک و جذاب بوده و در عین حال هزینه زیادی نداشته باشد. گیفت عروسی شامل عکس، تنقلات، تزئینات کوچک و موارد دیگر است. در زیر ۱۰ ایده برای درست کردن گیفت عروسی را به شما آموزش می‌دهیم.

طرح تابلو برای هدیه عروسی

از مهارت‌های هنری و صنایع دستی خود استفاده کنید و تابلوهای دست ساز برای مهمانان خود بسازید. با استفاده از صدف، سنگ، گل و برگ‌های خشک شده، به مهمانان خود یک هدیه عروسی خلاقانه بدهید که الهام بخش و جذاب باشد.

شکلات و شیرینی برای گیفت عروسی

یکی از ساده‌ترین و پرطرفدارترین هدایای عروسی که می‌توانید به عزیزان خود دهید، شکلات‌ها و شیرینی‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلف تهیه کرده و به مهمانان عزیزتان تقدیم کنید. کادو عروسی شکلاتی خود را با یک عبارت زیبا ست کنید و خاطره‌ای بی‌نظیر برای عزیزانتان به یادگار بگذارید.

حتما بخوانید  شمع سازی کار پردرآمد در خانه
شکلات و شیرینی برای گیفت عروسی
شکلات و شیرینی برای گیفت عروسی

هدیه عروسی جاسوئیچی مکرومه

هدایای جاسوئیچی را می‌توان با روبان و تور تزئین کرد. به علاوه می‌توانید این گیفت را روی کارت یادبود بگذارید و نام عروس و داماد و تاریخ برگزاری عقد یا عروسی آن‌ها را روی جاسوئیچی حک کنید. یکی از جذاب‌ترین هدایای مکرومه، کادو آویز دارچین است که علاوه بر ظاهر زیبا، رایحه‌ای فوق العاده نیز دارد.

گیفت عروسی عکس‌های یادگاری

امروزه در هر مراسم عروسی فیلم عروسی و عکس‌ها را قبل از شروع مراسم آماده می‌کنند. شما می‌توانید بهترین عکس‌های خود را انتخاب کرده و آن‌ها را بر روی قاب‌های کوچک چاپ کنید. مهمانان شما می‌توانند این هدیه عروسی را برای مدت طولانی نگه دارند و به یاد شما باشند.

هدیه عروسی زیرلیوانی

یکی از هدایای کاربردی که برای اکثر مهمانان جذاب خواهد بود، زیر لیوانی‌های شیشه‌ای یا چوبی با نام عروس و داماد و کارتون‌ها و قلب‌های جالب است.

هدایای عروسی دکوری‌های کوچک

تزیینات کوچک و خلاقانه می‌تواند یک هدیه عروسی منحصر به فرد و زیبا برای عزیزان شما باشد. شما می‌توانید با خلاقیت خودتان آن‌ها را بسازید یا به صورت آماده خریداری کنید.

کوکی طرح دار قالبی

کوکی‌های شکل دار به عنوان هدیه عروسی بسیار خاص هستند. شما می‌توانید شیرینی‌هایی با طرح‌های مناسب عروسی مانند طرح‌های لباس داماد سفارش دهید تا میهمانان شما از این خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرند و طرح و طعم آن را به خاطر بسپارند.

نمکدان در طرح مرغ عشق

این نمکدان زیبا و مدرن می‌تواند یک ایده جالب و خلاقانه برای هدیه عروسی باشد. همچنین شما می‌توانید با افزودن نام و تاریخ عروسی خود به بسته یا خود هدیه، گیفت عروسی خود را به یاد ماندنی‌تر کنید.

هدیه عروسی شمع و شمعدان

هدیه عروسی شمع و شمعدان
هدیه عروسی شمع و شمعدان

یکی دیگر از ایده‌های زیبا و جالبی که می‌توانید در روز عروسی خود در نظر بگیرید، شمع‌ها و شمعدان‌های زیبا است. روی این شمعدانی‌ها به شکل‌های مختلف و با طرح عکس می‌توانید تاریخ روز عروسی یا روز عقد خود را بنویسید.

یک آینه کوچک به شکل قلب

امروزه بیشتر مردم به خصوص خانم‌ها از کیف و وسایل کوچک استفاده می‌کنند؛ بنابراین، این گیفت‌های عروسی می‌توانند هدیه‌ای کاربردی و زیبا برای مهمانان شما باشند. همچنین می‌توانید روی این عکس‌ها نام و تاریخ عروسی خود را بنویسید تا زیباتر و خاطره انگیزتر شوند.

گیفت عروسی ارزان

 گیفت عروسی ارزان
گیفت عروسی ارزان

بسیاری از افرادی که تازه عروس و تازه داماد هستند در مراسم‌های نامزدی، حنابندان یا عروسی متحمل هزینه‌های گزافی می‌شوند که گاهی اوقات این مخارج شامل هدایای عروسی نیز می‌شود. متاسفانه برخی از آن‌ها بر این باورند که هر چه هزینه تهیه گیفت عروسی بیشتر باشد، کیفیت بالاتری دارد.

در واقع، صرف هزینه زیاد، کیفیت هدیه را تضمین نمی‌کند؛ چرا که عروس و داماد در برنامه ریزی مراسم و جشن عروسی باید به یاد داشته باشند که خرید گیفت عروسی خلاقانه و خاطره‌انگیز برای مهمانان ارزشمندتر و خاطره انگیزتر از یک هدیه گران قیمت و مجلل خواهد بود.

حتما بخوانید  ایده برای کادو ولنتاین ارزان قیمت

علاوه بر این هزینه زیاد تهیه این هدیه ها، می‌تواند برای موارد مهمتری صرف شود؛ بنابراین زوج‌های جوان باید به یاد داشته باشند که باید مخارج خود را به صورت اصولی و درست برنامه ریزی کنند و هدایا و گیفت عروسی بسیار متنوع است و قیمت‌های متفاوتی دارند.

دامادها و عروس‌های محترم باید به یاد داشته باشند که هدایای عروسی باید با توجه به پس زمینه موضوع اصلی جشن انتخاب شوند؛ زیرا همانطور که گفته شد، یک هدیه عروسی شیک و گران قیمت تضمینی برای خاطره‌انگیز و مناسب بودن آن نیست.

انواع گیفت عروسی

انواع گیفت عروسی
انواع گیفت عروسی

شما می‌توانید انواع مختلفی از هدایای عروسی را انتخاب کنید. به طور کلی هدایای عروسی به هدایای سنتی، خانگی، قومیتی و مناسبت‌های خاص تقسیم می‌شوند. در زیر به بررسی و معرفی انواع گیفت عروسی می‌پردازیم.

هدیه عروسی سنتی

تکه‌های کیک، شیرینی و کلوچه را می‌توان در جعبه‌های زیبا به عنوان سوغاتی به مهمانان هدیه داد. اما اگر به دنبال کادو عروسی مناسب‌تری هستید، می‌توانید عکس عروس و داماد را به عنوان یادگاری به مهمانان خود هدیه دهید.

هدیه عروسی خانگی

این نوع سوغاتی‌ها شامل حلقه‌های ساخته شده از گل‌های طبیعی یا مصنوعی، گلدان‌های گل مانند گلدان کاکتوس، شمع‌های تزئین شده و حکاکی شده و… هستند. هدایای عروسی خانگی نسبت به مدل‌های دیگر هدایای عروسی، ساده‌تر و ارزان‌تر هستند؛ بنابراین، آن‌ها بیشتر برای زوج‌هایی مناسب هستند که می‌خواهند در هزینه عروسی خود صرفه جویی کنند.

 گیفت عروسی قومیتی و منطقه‌ای

گیفت یا هدیه عروسی می‌تواند نماد فرهنگ و آداب و رسول یک ایل یا یک خانواده باشد. شما می‌توانید مراسم عروسی خود را بر اساس فرهنگ و سنت‌های خانواده و شهر خود انتخاب کنید.

هدیه عروسی مناسبتی

این نوع هدیه در واقع نماد عروسی شما است. شما می‌توانید روز عروسی خود را با توجه به محل برگزاری مراسم یا فصل عروسی خود تزئین کنید. به عنوان مثال، قایق‌های اسباب بازی با شیرینی یا آب نبات داخل آن برای عروسی‌های ساحلی مناسب هستند. گلدان‌های کوچک کاکتوس نیز برای عروسی‌های جنوبی و گرمسیری ایده خوبی هستند.

هدیه عروسی مناسبتی
هدیه عروسی مناسبتی

سخن آخر

علاوه بر ایده‌های ذکر شده در این مطالب، ایده‌های دیگری برای گیفت عروسی وجود دارند که ممکن است مناسب جشن عروسی یا نامزدی شما باشد. شما می‌توانید خلاق باشید و ایده‌های هدیه عروسی خود را ارائه دهید. به طور کلی هدیه عروسی با توجه به علاقه شما طراحی و خریداری می‌شود. به منظور سفارش گیفت‌های متنوع عروسی می‌توانید نمونه‌ها را در سایت تویین کندل مشاهده کنید، سپس با کمک کارشناسان تویین کندل مدل مورد نظر خود را سفارش دهید. در مورد انتخاب گیفت عروسی، به تعداد میهمانان و نوع کاربرد گیفت توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *