10 ایده جذاب و زیبا برای تزیین خانه با شمع

10 ایده جذاب و زیبا برای تزیین خانه با شمع

خیره شدن به نورآتش انرژی مضاعف و فوق العاده‌ای را به افراد می‌بخشد. نور شمع می‌تواند تداعی کننده خاطرات عاشقانه و شیرین بسیاری از افراد باشد. اما استفاده صحیح از نور شمع نیز نیازمند هنر و خلاقیت خاصی در چیدمان و دکوراسیون آن‌ها است.

شمع آرایی با گل، ترکیب با کنف، ظروف شیشه‌ای و… از انواع محبوب این چیدمان به شمار می‌روند. این وسیله کاربردی و جذاب با نور زیبای خود مجالس تولد، یلدا و سایر مراسم شادی را چندین برابر زیبا و دلنشین خواهد کرد. در ادامه قصد داریم نمونه‌های خلاقانه و خاصی از دکوراسیون تزیین شمع بزرگ و کوچک را ارائه کنیم.

محیط خانه خود را با شمع رویایی کنید
محیط خانه خود را با شمع رویایی کنید

محیط خانه خود را با شمع رویایی کنید

شمع‌های متنوع، زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای را در محیط زندگی ما ایجاد می‌کنند. آن‌ها علاوه بر روشنایی بیشتری که به فضا می‌دهند، صمیمیت و گرمای خاصی نیز با خود به ارمغان می‌آورند. این شمع‌ها اگر با رایحه‎های متنوع و ویژه هر فصل نیز همراه شوند، جلوه‌ای دوچندان به همراه خواهند داشت. این حالت محیط شما را زیباتر و دلنشین‌تر می‌کند. شما می‌توانید به آسانی انواع مختلف این شمع‌ها را از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

با 10 ایده‌های جالب تزیین خانه با شمع آشنا شوید

ایده‌های مختلفی برای تزیین خانه با شمع وجود دارد. هر یک از این پیشنهادات، زیبایی خاص خود را دارند. اگر قصد دارید محیط منزلتان را با شمع به صورت خلاقه تزیین نمایید، می‌توانید از ۱۰ ایده زیر استفاده کنید:

با 10 ایده‌های جالب تزیین خانه با شمع آشنا شوید
با 10 ایده‌های جالب تزیین خانه با شمع آشنا شوید

شمع با تزیین اکلیلی

شما همواره می‌توانید شمع‌های خود را با چیزهای پیش پا افتاده‌ای مانند چسب‌های مایع رنگی اکلیل‌دار تزیین کنید. اگر چسب رنگی نداشتید، می‌توانید از ترکیب اکلیل مورد نظر خود با چسب چوب استفاده کنید. سطح شمع مورد نظر خود را اندکی حرارت دهید و ترکیب اکلیل و چسب چوب را روی آن بریزید و صبر کنید تا خشک شود. با این روش، جلوه‌ای براق و زیبا به شمع‌های ساده خود می‌دهید. در نهایت برای تکمیل جذابیت آن‌ها نیز چند تکه روبان رنگی روی شمع‌ها بچسبانید.

شمع با تزیین اکلیلی
شمع با تزیین اکلیلی

شمع فنجانی

استفاده از این شمع‌های فنجانی کوچک، بسیار فوق العاده‌تر و جذاب‌تر از تصور شما خواهند بود. برای تزیین یک میز عصرانه یا صبحانه یا میز پذیرایی از میهمانان خود، می‌توانید چند فنجان رنگی زیبا را در کنار نوشیدنی‌های خود بچینید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. رایحه و رنگ شمع‌های فنجانی به خود شما بستگی دارد؛ اما، برای جذابیت بیشتر از فنجان‌های طرحدار استفاده کنید.

 شمع فنجانی
شمع فنجانی

شمع برش میوه خشک

ساخت و تزیین منزل به وسیله شمع‌های برش میوه خشک یک گزینه جذاب است. برای ساخت این نوع شمع شما به دو عدد قالب یک شکل با ابعاد متفاوت نیاز دارید. ابتدا قالب کوچک‌تر را داخل قالب بزرگ‌تر بگذارید، آن‌ها را چرب کرده و فاصله بین آن‌ها را با پارافین بی‌رنگ پر کنید. برش‌های میوه خشک را به صورت دلخواه داخل پارافین بچینید تا لایه بیرونی شمع شما آماده شود. در این مرحله باید منتظر بمانید تا مواد خشک شوند. بعد از خشک شدن، قالب کوچک را از داخل قالب بزرگ‌تر خارج کنید. بعد از قرار دادن فتیله در وسط آن فضای داخلی را با پارافین رنگی پر کنید تا شمع شما جذابیت فوق العاده‌ای داشته باشد.

شمع برش میوه خشک
شمع برش میوه خشک

شمع با پوسته کدو تنبل

برای ساخت شمع با پوسته کدو تنبل به فیتیله و پارافین نیاز دارید. برای زیبایی بیشتر از کدو تنبل‌های کوچک استفاده کنید. پس از تخلیه داخل کدو، پوسته‌های باقی مانده را برای ساخت شمع‌های خود به کار ببرید. شما می‎توانید قبل از ریختن پارافین داخل آن‌ها، اطراف پوسته کدو تنبل را سوراخ و تعدادی نخ را از آن رد کنید. این باعث می‌شود، تا بتوانید آن را آویزان کنید.

شمع با پوسته کدو تنبل
شمع با پوسته کدو تنبل

شمع یخی

شما می‌توانید با باقی مانده بدون استفاده شمع‌های قدیمی و تعدادی یخ قالبی به آسانی شمع‌های حفره‌داربسازید. برای تهیه این شمع‌ها، تعدادی یخ قالبی را داخل ظرف مورد نظرتان بچینید و پارافین ذوب شده و داغ را روی آن‌ها بریزید. در این حالت، پارافین فوراً منجمد می‌شود و شکل یخ‌ها را داخل خود نگه می‌دارد. پس از مدتی که پارافین به طور کامل یخ زد و یخ‌ها اندکی آب شدند، آب ظرف را خالی کنید و از شمع حفره‌دار متفاوت خود لذت ببرید.

شمع یخی
شمع یخی

شمع با لکه‌های رنگی

برای ترکیبی ساده و درعین حال جذاب به راحتی می‌توانید تعدادی شمع سفید بسازید یا از نمونه‌های آماده آن استفاده کنید. شما می‌توانید برای تزیین این شمع، مقداری پارافین رنگی را حرارت دهید و پس از ذوب شدن روی آن بچکانید. اکنون شما موفق شده اید که یک شمع با لکه‌های رنگی زیبا بسازید.

حتما بخوانید  راز انرژی شمع
 شمع با لکه‌های رنگی
شمع با لکه‌های رنگی

شمع گیاه بامبو

اگر در خانه خود گیاه بامبو ندارید، می‌توانید ساقه‌های این درخت جذاب را به آسانی از گل فروشی‌ها تهیه کرده و از فضای خالی شده شاخه‌ها برای ساختن شمع‌های جذاب و زیبا استفاده کنید. بامبو را به ارتفاع دلخواه برش بزنید و فتیله‌ای را در مرکز آن قرار دهید و سپس آن را با پارافین پر کنید. شمع زیبای شما آماده است.

شمع گیاه بامبو
شمع گیاه بامبو

شمع گل‌های شناور

ساخت شمع گل‌های شناور بسیار آسان است. یک ظرف شیشه‌ای شفاف را از آب پر کنید. سپس مقداری روغن به آب اضافه کرده. و مقداری غنچه و گلبرگ‌های سرزنده را داخل ظرف شیشه‌ای خود بریزید تا روی آب شناور بمانند. در آخر نیز ظرف خود را با شمع‌های کوچک شناور تزیین کرده و به آن‌ها اجازه دهید محیط شما را دلپذیر و جذاب‌تر کنند.

شمع گل‌های شناور
شمع گل‌های شناور

شمع صدفی

ساخت این نوع شمع یک ایده جذاب برای تزیین است که برای انجام آن می‌توانید از صدف‌های طبیعی استفاده کنید. یک فتیله را داخل صدف قرار دهید و سپس پارافین ذوب شده را درون صدف‌ها بریزید. خوب است به دنبال صدف‌های بزرگ‌تر بروید تا مدت زمان بیشتری بسوزند و جلوه بهتری داشته باشند.

 شمع صدفی
شمع صدفی

شمع مرکبات

برای ساخت این نوع شمع لیمو ترش بهترین گزینه است. شما می‌توانید از همه مرکبات برای ساخت شمع استفاده کنید. لیموها را نصف کرده و پس از خالی کردن مواد درون آن، یک فتیله در مرکز آن بگذارید و پوسته را با پارافین دلخواه خود پر کنید. شما می‌توانید چند قطره روغن لیمو به مواد خود اضافه کنید تا شمع شما رایحه لیمو داشته باشد.

حتما بخوانید  خرید گیفت عقد و عروسی ارزان
شمع مرکبات
شمع مرکبات

سخن پایانی

شمع آرایی یک محیط، علاوه بر هنرمند بودن به کمی خلاقیت نیاز دارد. ترکیب شمع‌های داخل خانه با اشیا و لوازمی که دیگر قابل استفاده نیستند، دکوری‌های جالب و زیبایی را به وجود خواهند آورد. ترکیب شمع با ظروف شیشه‌ای قدیمی، سنگ، گل، آیینه و… از جمله ایده‌های خلاقانه و البته کم هزینه‌ای هستند که به آسانی می‌توانید این ایده‌ها را اجرا کنید. دکوراسیون و چیدمان یک محیط نیاز به هزینه‌های سنگینی ندارد و با همین چند تغییر ساده می‌توان تغییرات چشمگیر و فوق العاده‌ای را به محیط هدیه داد. کمی به اطراف خود نگاه کنید و ایده‌هایی را که به ذهن شما می‌رسند را عملی کنید. بی‌شک بهترین ایده‌ها در ذهن شما نهفته است.

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *